Ateisté Boha nepopírají
T.Halík: …většina ateistů a ateismů se nestaví proti Bohu, ale spíše proti určitým pojetím Boha, vůči určitým druhům teismu
• Pane Halíku, nikoli většina, ale všichni ateisté, hodni toho označení, a jak vy samozřejmě dobře víte, se skutečně nestaví proti Bohu, čímž by fakticky připouštěli jeho reálnou existenci.
• Ateisté se tedy nestaví ani proti určitým pojetím boha, ani vůči určitým podobám teismu, ale proti všem pojetím Boha a všem podobám náboženství, které jsou pro ně v zásadě rovnocenné v tom základním: ve falešné mylné iluzi, předpokládající, že bůh je něco nebo někdo objektivně existující nezávisle na lidském vědomí a materiálním světě.
• Tedy stručně a jasně: Mluvit o bohu a nikoliv ve smyslu lidské ideje boha, pojmu Bůh, do kterého se dá pochopitelně zahrnout cokoliv, je mystifikace
Jak vtipně podotkl Ch.Morgenstern: Bůh je jméno vždy jen posledního pojmu, který pro boha máme.
• To je základní axióm ateismu, chcete-li to třeba nazvat dogmatem, jak je libo...(pak ovšem vystává otázka, proč by toto „dogma“ mělo být společensky méně akceptováno než ta náboženská, která se evidentně opírají o fantaskní nedokazatelná tvrzení).
• Člověk stvořil boha ve své mysli. (Jen na okraj; ateista který nechápe, že to nebylo z hlouposti nebo díky aktu víry, ale produkt vysoce racionálního myšlení a nutný stupeň v poznání a humanizaci světa na určitém stupni vývoje společnosti, je ovšem politováníhodný. Viz můj článek: Bůh jako produkt rozumu, ne víry)
• Takže shrnuto: ateisté se nestaví proti Bohu, pouze nesdílejí falešné náboženské paradigma, názor na vznik, podstatu a fungování světa i postavení a úlohu člověka v něm.
• Popírají tedy tvrzení teismu, nikoliv však Boha , nelze popřít, že idea boha v lidských hlavách existuje a má významný vliv na jedince i společnost, ateisté se dokonce v zásadě nestaví ani proti náboženské víře a církvím, ale proti postavení, vlivu a podpoře, které se jim dostává od státu, který se lživě deklaruje jako demokratický sekulární nadideologický a pluralitní.
Ale to už je jiný, i když naprosto zásadní problém a výzva, který by měla být pro ateisty prioritní .